T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / MİLAS - Semiha Altunkan Ortaokulu

eSafety Güvenlik Politikamız

SEMİHA ALTUNKAN ORTAOKULU e-SAFETY (eGÜVENLİK) POLİTİKASI

SEMİHA ALTUNKAN ORTAOKULU e-SAFETY (eGÜVENLİK) POLİTİKASI

     Günümüzde internet ve teknolojinin yoğun bir şekilde kullanılması okullarda güvenlik politikası oluşturulmasını ve güvenliğin sağlanmasını zorunlu kılmıştır. Öğrencilerimizin  teknolojinin faydalarından en iyi şekilde yararlanabilmeleri için farkındalık düzeyinin artırılması gerekmektedir. İnternet ve teknolojinin mümkün olan en güvenli şekilde kullanılması için güvenlik politikamızı oluşturmuş bulunmaktayız.

  1. Okulumuzda akıllı tahtalar ve internet erişimi vardır. Derslerde EBA eğitim portalı sıklıkla kullanılmaktadır.
  2. Okulumuzun resmi internet sitesi, twitter ve instagram gibi sosyal hesapları bulunmaktadır. Bu hesaplar üzerinde yayınlanan veriler kontrollü olarak paylaşılmaktadır.
  3. Etkileşimli tahtalar güvenlik kurulumu ile öğretmenlerin kontrolünde kullanılmaktadır.
  4. Okulumuzda öğrencilerin cep telefonu kullanımına izin verilmemektedir.
  5. Okulumuzun rehberlik servisi tarafından internet bağımlılığı, Siber Zorbalık gibi   konularda   seminerler verilmektedir.
  6. Okulumuzda internet güvenliği ile ilgili panomuz bulunmaktadır.
  7. Okulumuzda "Daha Güvenli İnternet Günü" kutlanmaktadır.
  8. Okulumuzun internet sitesinde e-safety konusunda, güvenliweb.org.tr. sitesinden alıntılanan öğrenci ve velilere yönelik videolar ve afişler yer alan linkler yer almaktadır.
  9. Okulumuzda güvenli internet günü kutlamalarında, konu ile ilgili seminerlerde bilgi broşürleri  ve  dağıtılmaktadır. Okulun web sitesinde de bu broşür ve bültenler yer almaktadır.

10.Bilişim teknolojileri dersinde güvenli internet kullanımı konuları öğrencilerimize aktarılmaktadır.

Amacımız

▪ Okulumuz öğrenci,öğretmen ve diğer tüm perosneli çevrimiçi olarak korumak ve güvenliğini sağlamak.

▪ Teknolojinin potansiyel riskleri ve yararları konusunda idareci, öğretmen, öğrenci ve diğer personel için farkındalık yaratmak ve bilinçlenmelerini sağlamak.

▪ Okulumuzun tüm üyelerinin internette güvenlik ile ilgili endişelerin ortadan kaldırmak ve kullanılacak prosedürleri tanımlamak.

▪ Bu politikanın, idare, öğretmenler ve diğer tüm personelin  yanı sıra öğrenciler ve velileri de kapsamasını sağlamak,

Personelin sorumlulukları

▪ İnternet güvenlik politikasının geliştirilmesine katkıda bulunmak. ▪ Kabul  Edilebilir  Kullanım  Politikalarını bilmek ve onlara bağlı kalmak.

▪ Okul verilerinin güvenliğinden sorumlu olmak.

▪ İnternette güvenlik konusunda farkındalığa sahip olmak.

▪ Müfredat ile internet güvenliği eğitimini ilişkilendirme.

▪ Olumlu öğrenme ortamlarına vurgu yapmak.

▪ Bu alanda mesleki gelişim için kişisel sorumluluk almak.

Öğrencilerin sorumlulukları

▪ İnternet güvenlik politikasının geliştirilmesine katkıda bulunmak.

▪ Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve onlara bağlı kalmak.

▪ Çevrim içi ve çevrimdışı başkalarının haklarına saygı duymak.

▪ Bir sorun olduğu zaman güvenilir bir yetişkinden yardım istemek

▪ İnternette güvenlik sorunlarıyla karşılaşan insanları desteklemek.

▪ Kendilerini ve başkalarını çevrimiçi olarak korumak için sorumluluk almak. ▪ Yeni teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili bilinçlenmek.

Velilerin sorumlulukları

▪ Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve çocuklarını bu politikaya bağlı kalmaya teşvik etmek.

▪ Çocuklarıyla internet güvenliği konusunu tartışmak, okulun çevrimiçi güvenlik politikalarını desteklemek ve evde uygun güvenli internet ortamını oluşturmak.

▪ Teknoloji ve sosyal medyanın güvenli ve uygun kullanımını sağlamak.

▪ Çocuğun internette zarar görme tehlikesinde olduğunu gösteren değişiklikleri belirlemek.

▪ Okul veya diğer ilgili kurumlardan, kendileri ya da çocukları internette bir problem veya sorunla karşılaşırsa yardım istemek.

▪ Okulun internet güvenlik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak.

▪ Öğrenme platformları güvenli ve uygun bir şekilde kullanmak.

▪ Yeni teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili bilinçlenmek.

Okul web sitesinin yönetilmesi

▪ Web sitesinde personel ve öğrencilerin kişisel bilgileri yayınlanmayacaktır.

▪ Okul Müdürü yayınlanan çevrimiçi içerik için bilgilerin doğru ve uygunluğunu kontrol edecektir..

▪ Web sitesi, fikri mülkiyet haklarına saygı, gizlilik politikaları ve telif hakkı da dahil olmak üzere okulun yayın yönergelerine uyacaktır.

▪ Spam  maillerden  korunmak  için e-posta adresleri çevrimiçi olarak dikkatli bir şekilde yayınlanacaktır.

▪ Öğrenci çalışmaları öğrencilerin ya da ebeveynlerinin izniyle yayınlanacaktır. ▪ Okul web sitesinin yönetici hesabı, güçlü şifreyle şifrelenerek korunacaktır.

Çevrimiçi görüntü ve videolar yayınlama

▪ Paylaşılan tüm resimler ve videolar okul resim kullanımı politikasına uygun olacaktır.

▪ Resimlerin ve videoların tümünün, veri güvenliği, Kabul Edilebilir Kullanım Politikaları, Davranış Kuralları, sosyal medya, kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanımı gibi diğer politikalar ve prosedürlere uygun olarak yer almasını sağlanacaktır.

▪ Görüntü politikasına uygun olarak, öğrencilerin resimlerinin ve videolarının yayınlanmasından önce velilerin yazılı izni alınacaktır.

Öğrencilerin kişisel cihaz ve cep telefonlarının kullanımı

▪ Okul idaresi ile öğretmenlerin bilgisi ve izni dışında konuşma yapmak, ses ve görüntü almak, mesaj göndermek, bunları paylaşmak ve eğitim-öğretimi olumsuz yönde etkileyecek şekilde kullanmak, okulda, ders saatleri içerisinde cep telefonu bulundurmak kesinlikle yasaktır.

▪ Öğrencilerin velilerini aramaları gerektiğinde okul telefonunu kullanmasına izin verilecektir.

▪ Öğrenciler, telefon numaralarını yalnızca güvenilir arkadaşlarına, öğretmenlerine vermelidirler.

▪ Öğrencilere, cep telefonlarının ve kişisel cihazların güvenli bir şekilde kullanımı hakkında bilgi verilecektir..

Ziyaretçiler kişisel cihazlarının ve cep telefonlarının kullanılması

▪ Ebeveynler ve ziyaretçiler, okulun kabul edilebilir kullanım politikasına uygun olarak cep telefonlarını ve kişisel cihazları kullanmalıdır.

▪ Fotoğraf veya video çekmek için ziyaretçiler ve veliler tarafından cep telefonlarının veya kişisel cihazların kullanılması, okul resim kullanımı politikasına uygun olarak gerçekleştirilmelidir.

▪ Personelin ziyaretçilerin herhangi bir ihlalini idareye bildirecektir.

Yaşanabilecek sorunlar ve yapılacaklar

▪ Okulun tüm personeli siber zorbalık vb. dahil olmak üzere karşılaşılabilecek internet risklerinin çeşitliliğinden haberdar edilecektir. Bu, personel eğitimi ve eğitim yaklaşımları içerisinde vurgulanacaktır.

▪ Okulun tüm personeli filtreleme, siber zorbalık, yasadışı içerik ihlali vb. gibi internet güvenliği endişelerini bildirme prosedürü hakkında bilgilendirilecektir.

▪ Personelin interneti yanlış kullanımı ile ilgili herhangi bir şikayet okul müdürüne yönlendirilecektir

▪ Okul şikayet prosedürü öğrencilere, velilere ve personele bildirilecektir. ▪ Şikayet ve ihbar prosedürü personele bildirilecektir.

▪ Okulun tüm personeli ve öğrenciler, gizliliğin öneminden ve endişelerini bildirmek için resmi okul usullerine uyma konusundan haberdar edileceklerdir.

▪ Okulun tüm üyeleri, internet ortamında güvenli ve uygun davranış hakkında uyarılacak ve  zarar veren, veya suç oluşturan herhangi bir içerik, yorum, resim veya video yayımlamamanın önemi hatırlatılacaktır.

▪ İhtiyaç duyulduğunda güvenlikle ilgili endişeler veliye de bildirilir.

▪ Sorunları çözmek için veli ve öğrencilerin okulla işbirliği yapması gerekir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.01.2023 - Güncelleme: 17.01.2023 22:29 - Görüntülenme: 143
  Beğen | 1  kişi beğendi